Karty płatnicze - obsługa klienta

Karty płatnicze

Płać w ciągu kilku sekund

Jak aktywować kartę płatniczą w systemie bankowości elektronicznej?

Aktywacja karty płatniczej

W celu aktywacji karty płatniczej:

  1. Zaloguj się w systemie Bankowości Elektronicznej pod adresem konto.toyotabank.pl
  2. Z listy „moje miniaplikacje” wybierz sekcję karty
  3. Wybierz kartę, którą chcesz aktywować
  4. Kliknij przycisk „aktywuj”.
  5. System przekieruje do aplikacji mobilnej Toyota Bank
  6. Zaakceptuj operację w aplikacji

Jak zmienić numer PIN karty płatniczej?

Jak zmienić PIN

W celu zmiany numeru PIN karty płatniczej:

  1. Zaloguj się w Systemie Bankowości Elektronicznej pod adresem konto.toyotabank.pl
  2. Z listy „moje miniaplikacje” wybierz sekcję karty
  3. Kliknij przycisk „zmień PIN”
  4. Wpisz dwukrotnie nowy numer PIN karty
  5. System przekieruje do aplikacji mobilnej Toyota Bank
  6. Zaakceptuj operację w aplikacji

Jak zmienić limity karty płatniczej?

Limity karty płatniczej

W celu zmiany limitów karty płatniczej:

  1. Zaloguj się w Systemie Bankowości Elektronicznej pod adresem konto.toyotabank.pl
  2. Z listy „moje miniaplikacje” wybierz sekcję karty
  3. Kliknij przycisk „zmień limity”
  4. Wpisz nowe limity wartości oraz ilości operacji gotówkowych i bezgotówkowych
  5. System przekieruje do aplikacji mobilnej Toyota Bank
  6. Zaakceptuj operację w aplikacji

Jak aktywować kartę płatniczą
w bankomacie?

Aktywację karty można przeprowadzić również w bankomacie, w tym celu:

  1. Włóż kartę płatniczą do terminala
  2. Podaj numer PIN - standardowo jak przy każdej transakcji
  3. Wykonaj dowolną czynność - np. wypłatę środków

W trakcie wykonywania operacji karta zostanie aktywowana, na ekranie bankomatu nie pojawi się dodatkowy komunikat informujący o tym fakcie. 

Jak płacić kartą?

Tradycyjnie

  • Oczekuj na komunikat na terminalu 
  • Włóż kartę płatniczą do terminala 
  • Po pojawieniu się kwoty do zapłaty, wprowadź numer PIN i zatwierdź zielonym przyciskiem 
  • Odbierz paragon i potwierdzenie zapłaty kartą

 

Zbliżeniowo

  • Oczekuj na komunikat na terminalu 
  • Zbliż kartę płatniczą do terminala 
  • Jeśli kwota do zapłaty jest większa niż 100 zł - wprowadź numer PIN i zatwierdź zielonym przyciskiem, dla kwoty do zapłaty mniejszej niż 100 zł – transakcja realizowana jest automatycznie  
  • Odbierz paragon i potwierdzenie zapłaty kartą

 

Przez Internet

  • Wybierz opcję płatności kartą na stronie sklepu, w którym chcesz dokonać zakupu 
  • Upewnij się, że strona sklepu jest bezpieczna i wprowadź dane karty wraz z kodem CVV/CVC2, znajdującym się na rewersie karty 
  • Zaakceptuj płatność i poczekaj na jej potwierdzenie
  • W sytuacji gdy sklep, na stronie którego dokonujesz płatności, korzysta z zabezpieczenia 3-D Secure na ekranie pojawi się dodatkowe okno do wpisania kodu 3-D Secure. Kod otrzymasz SMS-em lub powiadomieniem autoryzacyjnym w aplikacji mobilnej Toyota Bank.

Oszczędność czasu

Karty umożliwiają płatności zbliżeniowe. Jest to szczególnie wygodne, gdy ważna jest szybkość dokonywanych transakcji. Poranny zakup kawy i gazety w drodze do pracy zrealizujesz błyskawicznie.

W każdym miejscu

Jedna karta, która sprawdza się przy każdej okazji. Szybkie zakupy zrobisz wszędzie tam, gdzie chcesz. Kartą płatniczą Visa Toyota Bank zapłacisz bez problemów zarówno w kraju jak i za granicą.

Rozliczanie transakcji zagranicznych

Pamiętaj, że transakcje dokonywane przy pomocy karty płatniczej w walucie innej niż polski złoty (PLN) podlegają procesowi przewalutowania. Transakcje dokonywane kartami płatniczymi Toyota Bank rozliczane są w polskich złotych. Transakcje przeliczane są po kursach organizacji płatniczej Visa. Jedynym kosztem związanym z operacją jest Prowizja za przewalutowanie transakcji zgodna z Tabelą Opłat i Prowizji. Jeśli chcesz sprawdzić sposób przeliczania kwoty transakcji na walutę rozliczeniową, skorzystaj z kalkulatora Visa: Currency Converter.

Jak skorzystać z kalkulatora?

Sprawdź

Załaduj więcej +

Wygoda

Wypchany portfel w kieszeni, masa brzęczących drobnych monet, wieczne odpowiedzi sprzedawców: „Nie mam jak wydać”. Zapomnij o tym! Wystarczy, że zbliżysz kartę Toyota Bank do czytnika, a dokonasz płatności.

Zakupy pod kontrolą

Dzięki całodobowemu dostępowi do konta online na bieżąco monitorujesz swoje zakupy. Dzięki temu łatwiej zaplanujesz swój budżet i wydatki.

 

Dowiedz się więcej o bezpieczeństwie naszych kart i płatności zbliżeniowych:

  • Karta płatnicza Toyota Bank sama z siebie nie wysyła żadnych informacji. Moduł bezstykowy aktywuje się wyłącznie na krótką chwilę. Uruchamia się jedynie na polecenie czytnika zbliżeniowego! Trwa to około pół sekundy - gdy zbliżasz kartę na odległość nie większą niż 5 cm. Nie ma ryzyka przypadkowego pobrania danych z karty, gdy przechodzisz obok czytnika zbliżeniowego.
     
  • Karta umożliwia wykonanie pojedynczej transakcji zbliżeniowej do kwoty 50 zł. Przy zakupach powyżej 50 zł otrzymasz prośbę o potwierdzenie transakcji kodem PIN lub podpisem.
     
  • Każdą transakcję możesz przeprowadzić w sposób tradycyjny, wkładając kartę do terminalu. Decyzja należy do Ciebie.

Dodatkowo, jeżeli nie czujesz się komfortowo płacąc zbliżeniowo, w dowolnym momencie możesz ograniczyć tę funkcjonalność. Za pośrednictwem Infolinii możesz złożyć dyspozycję wyłączającą możliwość wykonania płatności bezstykowej Twoją kartą. Wystarczy, że zlecisz ustawienie limitu pojedynczej transakcji zbliżeniowej na kwotę 0 zł.

Płatności internetowe (3D Secure)

Jest to dodatkowe zabezpieczenie transakcji kartowych dokonywanych w internecie. Dotyczy wszystkich kart płatniczych Visa wydawanych przez Toyota Bank.

Metoda działania zabezpieczenia jest bardzo prosta i wymaga jedynie dodatkowej autoryzacji transakcji, podczas dokonywania zakupów w Internecie. Ten prosty mechanizm w znacznym stopniu zwiększa poziom bezpieczeństwa transakcji płatniczych. Dodatkowa autoryzacja polega na:

1. odebraniu komunikatu push na urządzeniu mobilnym z zainstalowaną aplikacją Mobilna Autoryzacja, zalogowaniu się do niej i potwierdzeniu realizacji wykonywanej transakcji, lub
2. akceptacji transakcji hasłem SMS otrzymanym podczas wykonywania transakcji
 

Zobacz jak prosto działa 3D Secure:

3D Secure

Potwierdzeniem, że sklep internetowy obsługuje standard 3D Secure jest oznaczenie:

 

3d secure

 

Podsumowanie:

Usługa 3-D Secure to forma dodatkowego zabezpieczenie płatności kartami w Internecie z wykorzystaniem dodatkowego potwierdzenia płatności w aplikacji mobilnej lub przy pomocy hasła SMS. Wszystkie karty płatnicze wydane przez Toyota Bank Polska posiadają zabezpieczenie 3D Secure. Zabezpieczenie 3D Secure jest bezpłatne, a jego wyłączenie nie jest możliwe. W przypadku, gdy punkt usługowo-handlowy nie wprowadził wymogu dodatkowej weryfikacji hasłem 3D Secure, płatność odbywa się w tradycyjny sposób, a więc bez konieczności dodatkowej akceptacji. Wszelkie problemy z funkcjonowaniem usługi proszę zgłaszać poprzez kontakt z Infolinią Toyota Bank Polska pod numerem 801 900 700; +48 22 488 5550

Decydując się na kartę płatniczą Toyota Bank wybierz:

  • jej rodzaj i wygląd
  • pakiety assistance odpowiadające Twoim indywidualnym potrzebom
  • dodatkowe karty dla Twoich bliskich

Karty debetowe:

Super Red III - dla klientów indywidualnych

Karta Super RED III

Diamond White - dla klientów indywidualnych

Karta Diamond White

Quick Silver - dla klientów firmowych

Karta Quick Silver

 

Płatności mogą być jeszcze prostsze.
Dodaj swoją kartę Toyota Bank do aplikacji Portfel Google i płać za zakupy telefonem - wystarczy, że zbliżysz go do terminala.

Postaw na wygodę

Nie musisz już wyciągać portfela i szukać odpowiedniej karty. Wystarczy, że zbliżysz telefon do terminala – i to wszystko. Jeśli robisz zakupy przez Internet, zamiast podawać dane do płatności, możesz szybko zapłacić jednym przyciskiem. Usługa dostępna jest dla wszystkich kart Toyota Bank.

Jak aktywować płatność telefonem?

Pobierz aplikację


1. Pobierz aplikację Portfel Google ze sklepu Google Play i zainstaluj ją na swoim telefonie.

Dodaj kartę płatniczą


2. Dodaj kartę płatniczą do aplikacji – wpisz dane ręcznie lub zrób zdjęcie karty, a następnie aktywuj ją, wpisując jednorazowy kod przesłany w SMS.

Gotowe!

3. Gotowe! Teraz możesz płacić za swoje zakupy telefonem.

Jak płacić?

Wybudź telefon


1. Wybudź telefon. Nie musisz włączać aplikacji.

Zbliż telefon


2. Zbliż telefon do terminala.

Gotowe!


3. Gotowe! Na ekranie telefonu powinno pojawić się potwierdzenie transakcji.

Regulamin

Częste pytania

Czym jest Google Pay?

Google Pay to usługa pozwalająca na płatności kartą przy pomocy telefonu. Działa z każdą kartą wydaną przez Toyota Bank. Wystarczy pobrać aplikację Google Pay ze sklepu Google Play oraz dodać kartę płatniczą w aplikacji. Korzystanie z usługi jest darmowe.

Jak aktywować Google Pay?

Do korzystania z Google Pay, potrzebny jest telefon z systemem Android wraz technologią zbliżeniową NFC.
Wystarczy pobrać aplikację ze sklepu Google Pay i zainstalować ją na swoim telefonie. Następnie należy dodać aktywną kartę płatniczą do aplikacji, poprzez zrobienie zdjęcia karty, lub wpisanie danych karty ręcznie. Akceptacja Regulaminu usługi oraz aktywacja karty w usłudze nastąpi po wpisaniu jednorazowego kodu SMS, przesłanego na telefon użytkownika karty. W portfelu Google Pay można mieć dodanych wiele kart, z różnych Banków. 

Jak zapłacić z Google Pay?

Wystarczy odblokować swój telefon, włączyć technologię NFC i postępować jak przy standardowej płatności  zbliżeniowej kartą. Płatność Google Pay traktowana jest identycznie, jak każda płatność zbliżeniowa. Podczas transakcji wykorzystywany jest obecny PIN do karty, istnieje też możliwość zmiany limitów poprzez modyfikacje limitów zbliżeniowych.

Czy w Toyota Bank dostępne są też płatności Apple Pay?

Obecnie możliwość płatności telefonem jest możliwa wyłącznie na telefonach z systemem operacyjnym Android w ramach usługi Google Pay. Wprowadzenie Apple Pay planujemy już niebawem.

Gdzie mogę płacić Google Pay?

Przy pomocy Google Pay można dokonywać płatności:
- zbliżeniowych, w tradycyjnych sklepach stacjonarnych,
- w aplikacjach mobilnych sprzedawców, którzy udostępniają taką możliwość.

Jaki musi być mój telefon, abym zapłacić Google Pay?

Aby usługa Google Pay działała poprawnie, potrzebne jest urządzenie mobilne, obsługujące technologię NFC (bezprzewodowa technologia umożliwiająca bezstykową transmisję danych na bliską odległość). Urządzenie musi posiadać zainstalowany system operacyjny Android w wersji 5.0 Lollipop lub nowszej.

Czy z Google Pay wypłacę gotówkę w bankomacie?

Tak, jest to możliwe, w urządzeniach obsługujących transakcje bezstykowe. 

Czy mogę dodać kartę Toyota Bank do wielu urządzeń?

Tak, jedna karta może być dodana do wielu urządzeń.

Czy podczas transakcji Google Pay niezbędne jest połączenie z Interentem?

Połączenie z Internetem jest niezbędne w procesie aktywacji usługi. Podczas płacenia nie jest ono wymagane. 

Jaki PIN autoryzuje transakcje Google Pay?

Transakcja Google Pay traktowana jest jak zwykła transakcja kartowa. A więc wszelkie parametry takie jak PIN, limity są takie same jak dla standardowej karty.

Gdzie mogę sprawdzić transakcje dokonane Google Pay?

W aplikacji Google Pay zobaczysz 10 ostatnich transakcji, które zrobiłeś używając Google Pay. Wszystkie historyczne transakcje zrobione Androidem Pay będą widoczne w serwisie transakcyjnym Toyota Bank. 

Jak usunąć kartę z usługi Google Pay?

Pojedynczą kartę można usunąć w aplikacji Google Pay wchodząc w szczegóły wybranej karty i wybrać przycisk Usuń. W przypadku dodania karty na kilku urządzeniach, nadal możesz dokonywać nią płatności Google Pay korzystając z pozostałych telefonów. Aby usunąć kartę ze wszystkich urządzeń, należy to zrobić za pomocą Menadżera Urządzeń Android, wymazując dane z telefonu.

Czy usunięcie karty z telefonu spowoduje jej zastrzeżenie?

Nie, aby zastrzec kartę należy skontaktować się z Bankiem poprzez Infolinię. 

Czy zamknięcie, zastrzeżenie karty plastikowej wpływa na kartę dodana do Google Pay?

Tak, zastrzeżona karta nie będzie działać w usłudze Google Pay. 

Załaduj więcej +