
Dla prasy
Poręczne centrum prasowe dla dziennikarzy.
Toyota Bank Polska dołącza do grona sygnatariuszy Karty Różnorodności
27 stycznia 2025 roku Toyota Bank dołączył do grona sygnatariuszy Karty Różnorodności – realizowanej pod patronatem Komisji Europejskiej międzynarodowej inicjatywy, w ramach której organizacje dobrowolnie zobowiązują się do promowania różnorodności i równego traktowania.
Podpisując dokument, Toyota Bank podkreśla swoje zaangażowanie w ciągłe doskonalenie w obszarze wspierania różnorodności, równości i inkluzywności
Działania Toyota Bank wykraczają poza kwestie związane ze środowiskiem pracy, obejmując również relacje z klientami i partnerami biznesowymi, a także wpływ społeczny
- Z dumą dołączamy do grona niemal 400 organizacji, które wspierają upowszechnianie zarządzania różnorodnością w Polsce. Szacunek, otwartość, wdzięczność i działanie dla innych to wartości, które stanowią fundament kultury korporacyjnej Toyota Way, przekładając się na nasze podejście do klientów, pracowników, partnerów biznesowych i społeczeństwa – mówi Bogdan Grzybowski, Prezes Zarządu Toyota Bank Polska S.A. - Podpisując Kartę Różnorodności przyjmujemy na siebie dodatkowe zobowiązania i podkreślamy nasze dążenie do nieustannego doskonalenia, także w odniesieniu do wspierania różnorodności, równości i inkluzywności – dodaje Bogdan Grzybowski.
Przed przystąpieniem do grona sygnatariuszy Karty Różnorodności pracodawcy uczestniczą w obligatoryjnym badaniu Diversity IN Check. Umożliwia ono określenie poziomu dojrzałości w zakresie zarządzania różnorodnością i budowania inkluzywnych organizacji. Wymiernym rezultatem przeprowadzonej diagnozy jest, jak podkreśla Forum Odpowiedzialnego Biznesu, wyłączny koordynator Karty Różnorodności w Polsce, wzmocnienie strategicznego zarządzania ESG dzięki pogłębieniu wiedzy z obszaru społecznego (S).
- Różnorodność, równość i inkluzywność traktujemy priorytetowo, co znajduje swoje odzwierciedlenie we wszystkich aspektach działalności Toyota Bank Polska: począwszy od polityk i procedur organizacyjnych przez szkolenia i działania edukacyjne, po monitorowanie i raportowanie rezultatów w tym zakresie – komentuje Monika Milani, Dyrektor ds. HR w Toyota Bank Polska S.A. - Naszą odpowiedzialność za promowanie tych fundamentalnych wartości postrzegamy szeroko. Poza aspektami związanymi z ładem zarządczym i kulturą korporacyjną, stale współpracujemy z organizacjami pozarządowymi działającymi na rzecz spójności i równości społecznej – dodaje Monika Milani.
Toyota Bank Polska podejmuje aktywne działania zorientowane na tworzenie atmosfery i kultury organizacyjnej zapewniającej poszanowanie różnorodności oraz równe traktowanie, a także przeciwdziałanie dyskryminacji i mobbingowi. Wybrane inicjatywy w tym obszarze obejmują organizację cyklicznych wydarzeń, szkoleń i kampanii informacyjnych w ramach wewnętrznych grup pracowniczych np. Women Influencing & Impacting Toyota, czy zaangażowanie w projekty społeczne na rzecz edukacji oraz akceptacji osób z niepełnosprawnościami. Na poziomie zarządczym Toyota Bank Polska S.A. rozwija i urzeczywistnia standardy równego traktowania i zarządzania różnorodnością, które są ważnym elementem wewnętrznych polityk, procedur, ale przede wszystkim strategii Banku. Rezultaty prowadzonych działań są regularnie monitorowane i raportowane oraz podlegają ewaluacji.
O programie Karty Różnorodności
Program Karty Różnorodności jest realizowany we wszystkich 27 państwach członkowskich Unii Europejskiej i zrzesza łącznie ponad 15 tysięcy sygnatariuszy. Wspierany przez Komisję Europejską projekt funkcjonuje w Polsce od 2012 roku, a jego wyłącznym koordynatorem jest Forum Odpowiedzialnego Biznesu.
Pobierz artykuł w formacie PDF
Pobierz PDF
Kontakt prasowy
Maciej Sitarski
Agencja Komunikacji Medialnej MultiAN s.c.
maciej.sitarski@multian.pl
+48 511 414 178