Dla prasy

Poręczne centrum prasowe dla dziennikarzy.

18.09.2023 r.

Bądź ostrożny – uważaj na oszustów podszywających się pod przedstawicieli banków

Pamiętaj!

Cyberprzestępcy są coraz bardziej zuchwali i wykorzystują najróżniejsze metody, żeby wprowadzić Ciebie w błąd i wejść w posiadanie Twoich osobistych, poufnych danych oraz wyłudzić pieniądze. Zachowaj szczególną ostrożność w związku z coraz liczniejszymi próbami wyłudzeń telefonicznych, czy też SMS’owych przez oszustów podających się za pracowników banków, czy też podszywających się pod numer infolinii bankowej, o rzekomo zagrożonych Twoich oszczędnościach w banku. W trakcie rozmów telefonicznych stosuj zasadę ograniczonego zaufania. Nie podawaj spersonalizowanych i osobistych danych umożliwiających logowanie do bankowości telefonicznej, czy też elektronicznej. Nie instaluj aplikacji do zdalnej weryfikacji – bank nigdy o to nie poprosi!

Oto kilka ważnych zasad, o których warto pamiętać:

  1. Nie podawaj danych osobowych ani informacji do logowania przypadkowym osobom które do Ciebie dzwonią: podczas rozmowy telefonicznej, jeżeli nie masz pewności, że rozmawiasz z przedstawicielem Toyota Bank nie ujawniaj swoich danych. Pracownik banku, czy też innej instytucji finansowej, nigdy nie prosi Ciebie o wszystkie Twoje dane identyfikacyjne i osobowe na raz. Pracownicy banku podczas weryfikacji proszą o losowo wybrane dane, umożliwiające Twoją identyfikację i weryfikację jako klienta banku. W przypadku jakiejkolwiek prośby podczas rozmowy telefonicznej o pełny komplet Twoich danych osobowych i identyfikacyjnych, natychmiast zakończ rozmowę i skontaktuj się z Toyota Bank.
  2. Uważaj na nazwę wyświetlaną na ekranie Twojego telefonu: oszuści potrafią manipulować numerem telefonu lub nazwą, które wyświetlają się, dążąc do tego, żebyś myślał, że rozmawiasz z przedstawicielem banku. Nie ufaj wyłącznie temu, co widzisz na ekranie. Jeśli masz wątpliwości, zawieś rozmowę i skontaktuj się z Działem Obsługi Klienta Toyota Bank.
  3. Nie instaluj podejrzanych aplikacji: oszuści mogą próbować zachęcać i przekonywać, że zainstalowanie aplikacji zwiększy Twoje bezpieczeństwo finansowe, lub że jest niezbędne do prawidłowej obsługi. Przed instalacją jakiejkolwiek aplikacji związanej z bankowością skonsultujcie się z Toyota Bank.
  4. Zawsze weryfikuj tożsamość osoby do Ciebie dzwoniącej: jeśli masz wątpliwości co do tożsamości osoby dzwoniącej, skontaktuj się Działem Obsługi Klienta Toyota Bank - możesz skontaktować się poprzez czat, bądź formularz kontaktowy na stronie internetowej albo zadzwonić pod numer 801 900 700 lub +48 22 488 55 50.


Eksperci Toyota Bank przypominają, że w przypadku podejrzenia popełnienia przestępstwa można je zgłosić w najbliższej jednostce policji lub prokuraturze, także za pomocą formularza internetowego: https://www.gov.pl/web/gov/zglos-przestepstwo

Z poważaniem,
Zespół Toyota Bank

Pobierz artykuł w formacie PDF

Pobierz PDF

Kontakt prasowy

Maciej Sitarski

Agencja Komunikacji Medialnej MultiAN s.c.

maciej.sitarski@multian.pl
+48 511 414 178

Piotr Marszewski

Toyota Bank & Toyota Leasing

piotr.marszewski@toyotabank.pl