Samochody hybrydowe

Samochody hybrydowe – czy to się opłaca?

23 listopada 2018

Samochody hybrydowe cieszą się rosnącym zainteresowaniem Polaków. Jednak w obliczu znikających modeli dieslowych oraz wahających się cen paliw, warto zwrócić uwagę na pojazdy mieszane. W perspektywie długofalowej ich zakup może się opłacać. Sprawdź, dlaczego.

Samochody hybrydowe to połączenie silnika elektrycznego z silnikiem benzynowym. Dzięki takiej kombinacji udało się ograniczyć spalanie do niezbędnego minimum. W przypadku modeli marki Toyota spalanie w mieście nie przekracza 3,8 l/ 100 km.

Samochody hybrydowe – w trosce o środowisko naturalne

W związku z niskim spalaniem samochodów hybrydowych, niższa jest też emisja dwutlenku węgla. Dzięki temu poruszanie się takimi pojazdami ma znikomy negatywny wpływ na środowisko naturalne.

Ekologiczna jazda przekłada się m.in. na ograniczenie występowania smogu, który od dłuższego czasu jest zmorą nie tylko mieszkańców Krakowa czy Śląska, ale i większości polskich miast.

Hybryda = oszczędność na tankowaniu

Nie dla wszystkich osób troska o ekologię jest wystarczającym argumentem, dlatego warto zwrócić uwagę na sporą oszczędność wynikającą z tankowania. Jak będzie ona duża?

Załóżmy, że aktualna cena benzyny wynosi 5 zł. Oszczędność na kosztach paliwa może wynieść 1500 zł w porównaniu z tankowaniem samochodu benzynowego. Jeżeli koszt paliwa wzrośnie do 6 zł. wówczas oszczędność sięgnie poziomu ponad 2000 zł*.

Oszczędność na tankowaniu będzie tym wyższa, im niższym spalaniem charakteryzuje się samochód hybrydowy. Dla przykładu, średnie zużycie paliwa w Toyocie Prius Plug-in wynosi 1,2 l / 100 km.

Większa inwestycja na starcie, szybki zwrot w przyszłości

Nie da się ukryć, że samochody hybrydowe są droższe niż wersje benzynowe – nawet o kilkanaście tysięcy złotych. Tak duża różnica sprawia, że wiele osób rezygnuje z inwestycji w ekologiczny model pojazdu. Czy słusznie?

Biorąc pod uwagę wahające się ceny paliw i aktualny koszt benzyny, inwestycja w hybrydę może zwrócić się już po 7-8 latach. Trzeba jednak pamiętać, że zwrot może być znacznie szybszy – modele hybrydowe są mniej awaryjne w porównaniu z dieslami czy benzyniakami. Wynika to z prostego faktu – brak takich części, jak np. koło dwumasowe, sprzęgło, alternator, wtryskiwacze, oznacza brak wydatków związanych z naprawą tych elementów.

Warto pamiętać, że także w przypadku samochodów hybrydowych mamy dostęp do atrakcyjnych form finansowania. Decydując się na ofertę Toyota Banku, możemy skorzystać z Kredytu SMARTPLAN na nowe pojazdy – z ratą niższą nawet o 40% w porównaniu do standardowej oferty kredytowej. Dzięki temu zakup oszczędnego auta hybrydowego nie będzie obciążeniem domowego budżetu.

*Porównano modele Toyoty Auris w wersji podstawowej:

  • hybrydowy 1.8 136 KM – średnie spalanie w cyklu mieszanym 3,5 l/100 KM; emisja CO2 79 g/km
  • benzyna – 1,6 132 KM – średnie spalanie w cyklu mieszanym 6,1/100 KM; emisja CO2 140 g/km.

Uwzględniono przebieg roczny na poziomie 15 000 km.