

Na co zwracać uwagę kupując samochód poleasingowy?
14 stycznia 2025
Samochody poleasingowe wyprzedawane przez firmy kuszą wyjątkowo atrakcyjnymi cenami. Niestety, opinie na ich temat bywają skrajnie różne. Jeśli rozważasz kupno takiego pojazdu, koniecznie przeczytaj nasze wskazówki. Sprawdź, czy warto kupić samochód poleasingowy i o czym trzeba pamiętać przed sfinalizowaniem takiej transakcji.
Wiele osób zastanawia się, czy opłaca się kupić samochód poleasingowy. Jeśli chodzi o kwestie finansowe, odpowiedź brzmi – zdecydowanie tak. Cena takiego auta jest czasem nawet 20-30% niższa niż identycznego modelu kupionego w komisie lub od osoby prywatnej. Trudno się więc dziwić, że kierowcy coraz częściej zastanawiają się, gdzie kupić samochód poleasingowy.
Samochód poleasingowy – auto w dobrym stanie i w korzystnej cenie
Większość samochodów poleasingowych ma maksymalnie 3-5 lat. Są to więc pojazdy, które z powodzeniem będą służyć jeszcze wiele sezonów. Choć ich liczniki wskazują czasem stosunkowo wysokie wartości (z reguły około 100-150 tys. km) to stan techniczny większości z nich uznaje się za dobry, a nawet bardzo dobry. Wszystko to za sprawą regularnego serwisowania w sprawdzonych warsztatach. W większości przypadków wszelkie problemy techniczne z autami leasingowanymi rozwiązuje się bowiem w autoryzowanych stacjach obsługi (ASO). Jest to gwarancją najwyższego poziomu świadczonych usług.
Czy nadal zastanawiasz się, czy warto kupić samochód poleasingowy? Musisz wiedzieć, że niewątpliwą zaletą takich pojazdów jest również udokumentowany przebieg, historia serwisowa oraz przejrzystość dokumentów. Niestety w przypadku aut oferowanych przez osoby prywatne lub komisy rzadko kiedy można liczyć na pełną i rzetelną dokumentację. Ukrywanie kolizji, czy zmniejszanie przebiegu to praktyki występujące u nieuczciwych handlarzy.
Samochód poleasingowy – czy warto kupić takie auto?
Samochody poleasingowe często postrzega się jako wysłużone i zaniedbane. Czy taki stereotyp jest prawdziwy? Otóż nie ulega wątpliwości, że część pracowników rzeczywiście nie dba o użytkowane samochody i nie szanuje ich tak jak własnych. Takie podejście doskonale obrazuje popularne powiedzenie: „służbowe wjedzie wszędzie”. Na szczęście nie jest to regułą, a większość aut poleasingowych wyróżnia się nienagannym wyglądem i dobrym stanem technicznym.
Auta użytkowane przez handlowców i menedżerów niższego szczebla to zazwyczaj niedrogie modele segmentu B lub C. Takie samochody po zakończeniu umowy leasingowej zwykle faktycznie okazują się mocno wyeksploatowane. Przedstawiciele handlowi jeżdżą zazwyczaj dużo, a to z kolei może powodować szybsze zużywanie podzespołów auta. Co ważne, często nie wynika ono z samej jazdy, ale ze sposobu użytkowania pojazdu. Porysowane elementy wnętrza, zadrapania w okolicy stacyjki, porysowany lakier, czy przetarta tapicerka to najczęstsze pozostałości po poprzednim użytkowniku.
Wyższa kadra menedżerska użytkuje zazwyczaj lepiej wyposażone auta klasy średniej lub wyższej. Takie modele nie przypominają wyglądem typowych samochodów firmowych. Nie są także tak intensywnie eksploatowane, jak pojazdy użytkowane przez handlowców. Z uwagi na specyfikę wykonywanych obowiązków, stan techniczny oraz wizualny takich samochodów jest z reguły zdecydowanie lepszy.
Samochód poleasingowy – czy warto sprawdzić go przed zakupem?
Kupując samochód poleasingowy, nie warto opierać swojej opinii na stereotypach. Choć na aukcjach poleasingowych znajdują się również zaniedbane egzemplarze samochodów, to można na nich wyłowić również prawdziwe „perełki”. Niektóre firmy leasingowe sprzedają pojazdy z pełną ekspertyzą techniczną, wykonaną przez zewnętrzne podmioty. Aby mieć pewność, że stan techniczny wybranego modelu jest zadowalający, warto jednak sprawdzić to w fachowym warsztacie samochodowym, najlepiej z pomocą zaufanego mechanika.
Specjalista precyzyjnie oceni kondycję ogumienia, układu przeniesienia napędu oraz zawieszenia. Sprawdzi również stan oleju, rozrusznika, silnika oraz… grubość lakieru. Jeśli będzie ona na poziomie 0,1 mm – samochód z pewnością jest bezwypadkowy. Grubsza warstwa lakieru (powyżej 0,5 mm) może świadczyć o tym, że pojazd brał w przeszłości udział w poważnej kolizji.
Przed zakupem auta poleasingowego rekomenduje się również dokładne sprawdzenie historii serwisowania. Odpowiednio wypełniana książka serwisowa to prawdziwa skarbnica wiedzy o pojeździe.
Gdzie kupić samochód poleasingowy?
W zależności od własnych potrzeb oraz możliwości finansowych możesz sfinalizować zakup auta na wiele sposobów. Gdy masz zgromadzoną odpowiednią ilość pieniędzy, za samochód poleasingowy bez problemu zapłacisz gotówką. Aby maksymalnie obniżyć udział własnych środków finansowych, możesz też zdecydować się na Leasing KINTO ONE na auta używane oferowany przez Toyota Leasing.
Leasing KINTO ONE na auta używane to szansa na:
- indywidualne dopasowanie wysokości wpłaty własnej,
- wymianę samochodu na nowy bez konieczności angażowania gotówki,
- korzystanie z pełnej obsługi serwisowej oraz ubezpieczenia,
- rozłożenie spłaty wartości pojazdu na okres od 2 do 4 lat.
Zapoznaj się z ofertą Toyota Leasing, aby korzystać z komfortowego pojazdu i zminimalizować koszty swojej firmy.