
Zablokowany dostęp do bankowości elektronicznej. Co należy zrobić?
11 lutego 2025
Wpisanie nieprawidłowego hasła do bankowości elektronicznej, wprowadzenie błędnego PIN-u do aplikacji – takie sytuacje mogą przydarzyć się każdemu. Niestety zwykle po kilku nieudanych próbach dostęp do bankowości elektronicznej zostaje zablokowany. Co należy zrobić w takiej sytuacji? Jak odblokować dostęp do konta w Toyota Banku? Sprawdź.
Dlaczego mam zablokowany dostęp do bankowości elektronicznej?
Zablokowanie dostępu do bankowości internetowej zazwyczaj ma związek z kilkukrotnie (zazwyczaj trzykrotnie) błędnie wpisanym hasłem lub PIN-em do aplikacji mobilnej. Jeśli chodzi o ten pierwszy powód, warto już po pierwszej nieudanej próbie sprawdzić, czy:
- na pewno logujesz się na stronie właściwego banku,
- nie jest włączony klawisz „Caps Lock” na klawiaturze,
- przypadkiem nie jest włączona klawiatura numeryczna (podświetlony „Num Lock”),
- prawidłowo wpisujesz ciąg znaków,
- podajesz poprawny identyfikator.
Zablokowanie dostępu do bankowości elektronicznej może mieć również związek z celową blokadą, o której założeniu już nie pamiętasz. Zwykle banki umożliwiają złożenie takiej dyspozycji osobiście w swojej placówce, telefonicznie podczas rozmowy z konsultantem lub online poprzez System Bankowości Elektronicznej.
Co robić, by uniknąć zablokowania dostępu do bankowości elektronicznej?
Jeśli nie pamiętasz hasła do swojej bankowości elektronicznej i po dwóch próbach jego wpisania nadal pojawia się komunikat o błędzie, nie ryzykuj dalej. Pamiętaj, że bank zablokuje dostęp, gdy wielokrotnie podasz nieprawidłowe hasło. Oczywiście sposób postępowania w takiej sytuacji zależy od instytucji, w której masz założone konto.
W przypadku Toyota Banku zablokowanie dostępu do bankowości elektronicznej odbywa się po trzech nieudanych próbach zalogowania. Dlatego, jeśli nie przypominasz sobie hasła lub otrzymujesz komunikat „błąd na etapie uwierzytelniania”, możesz w każdej chwili zamówić nowe hasło jednorazowe. Zadzwoń na infolinię pod numer 801 900 700 lub 22 488 55 50, a następnie działaj według poniższych wskazówek:
- Wybierz opcję: Usługi Bankowe.
- Wybierz: Aktywuj lub odblokuj dostęp do Bankowości Elektronicznej.
- Poczekaj na jednorazowe hasło SMS, które umożliwi ustalenie nowego, stałego hasła.
Jednorazowe hasło SMS możesz również zamówić, kontaktując się z doradcą infolinii banku.
Niezależnie od wybranej opcji, przed połączeniem się z Infolinią przygotuj swój identyfikator oraz telekod.
Jakie działania podjąć, gdy został zablokowany dostęp do bankowości elektronicznej?
Po zablokowaniu dostępu do bankowości elektronicznej masz możliwość samodzielnego zdjęcia blokady. W tym celu należy skontaktować się z infolinią Toyota Banku (tel. 801 900 700 lub 22 488 55 50) lub wysłać dyspozycję z zakładki Kontakt.
Jeżeli natomiast zablokowany został dostęp do aplikacji mobilnej Toyota Bank, co dzieje się w przypadku trzykrotnie wprowadzonego błędnego PIN-u, nie musisz dzwonić na infolinię, aby ją odblokować. Wystarczy w pierwszej kolejności wybrać na ekranie aplikacji opcję „rejestracja urządzenia”, a następnie wejść na stronę logowania i zalogować się standardowo identyfikatorem oraz swoim hasłem. W kolejnych krokach system poprosi o dodanie urządzenia na nowo.
Pamiętaj, by w przypadku zablokowania dostępu do bankowości elektronicznej nie wpadać w panikę. Postępując zgodnie z naszymi wskazówkami, zazwyczaj w ciągu kilkunastu minut, odzyskasz możliwość zalogowania się na swoje konto.