Toyota Bank Polska S.A. (Bank) przywiązuje szczególną wagę do poszanowania prywatności użytkowników odwiedzających Serwis w domenie www.toyotabank.pl.
Niniejszy dokument przedstawia zasady dotyczące plików cookies, obowiązujące w Banku.
Zasady wykorzystywania cookies na stronach internetowych Banku
1. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
2. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu Toyota Bank Polska S.A z siedzibą w Warszawie, ulica Postępu 18B (cookies własne). Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów (cookies podmiotów trzecich).
4. Pliki cookies w zależności od ich rodzaju wykorzystywane są w celu:
Typ plików cookies | Podmiot | Cele wykorzystania |
Własne pliki cookies | Toyota Bank Polska S.A. | 1. dostosowanie zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb; 2. tworzenie statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości; 3. utrzymanie sesji użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła; |
Zewnętrzne pliki cookies | Google Ireland Limited | 1. korzystanie z usługi YouTube do odtwarzania wideo umieszczonego na tym serwisie; 2. analiza ruchu na stronie internetowej Platformy |
5. W ramach Serwisu stosowane są dwa zasadnicze rodzaje plików cookies: „sesyjne” (session cookies) oraz „stałe” (persistent cookies). Cookies „sesyjne” są plikami tymczasowymi, które przechowywane są w urządzeniu końcowym użytkownika do czasu wylogowania, opuszczenia strony internetowej lub wyłączenia oprogramowania (przeglądarki internetowej). „Stałe” pliki cookies przechowywane są w urządzeniu końcowym użytkownika przez czas określony w parametrach plików cookies lub do czasu ich usunięcia przez Użytkownika.
6. Ponadto, w ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
NIEZBĘDNE | FUNKCJONALNE | MEDIA SPOŁECZNOŚCIOWE I REKLAMA |
|
|
|
Ustawienia niezbędne dla działania witryny, których nie dotyczy dyrektywa UE. Te ciasteczka nie mogą być wyłączone. | Ciasteczka można wyłączyć | Ciasteczka można wyłączyć |
7. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania przeglądarki internetowej np.:
- Internet Explorer Sprawdź tutaj
- Mozilla Firefox Sprawdź tutaj
- Google Chrome Sprawdź tutaj
Ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
8. Bank zbiera i przechowuje informacje dotyczące korzystania z Serwisu przez użytkowników oraz ich adresy IP. Informacje te zbierane są na podstawie analizy logów dostępowych i wykorzystywane w celach technicznych i statystycznych związanych z administracją Serwisu internetowego.
9. Pliki cookies są również wykorzystywane przez podmiot zależny Banku, Toyota Leasing Polska Sp. z o.o.
Google Analytics
Serwis Toyota Bank korzysta z usługi Google Analytics (mierzenie ruchu użytkownika na stronach za pomocą kodu Google Analytics). Google Analytics w sposób automatyczny gromadzi informacje o Twoim korzystaniu z naszej strony. Zgromadzone w ten sposób informacje są najczęściej przekazywane do serwera Google w Irlandii i tam przechowywane.
Więcej informacji o usłudze Google Analytics, można znaleźć na dedykowanej stronie: www.google.com/analytics/learn/privacy.html
Dzięki tej usłudze, na podstawie plików cookies Bank może:
Tworzyć zbiorcze statystyki;
Analizować zachowania użytkowników strony internetowej;
Raportować źródła ruchu;
Mierzyć skuteczność (śledzić konwersje) prowadzonych akcji i działań marketingowych na rzecz Banku np. w sieci reklamowej Google.
Korzystając z Serwisu użytkownik wyraża zgodę na przetwarzanie przez Google dotyczących go danych w sposób, w celach i na warunkach określonych powyżej.
Możesz zapobiec rejestrowaniu zgromadzonych przez pliki cookies danych dotyczących korzystania przez Ciebie z naszej strony internetowej przez Google, jak również przetwarzaniu tych danych przez Google, instalując wtyczkę do przeglądarki znajdującą się pod następującym adresem: tools.google.com/dlpage/gaoptout.
Na podstawie art. 13 i 14 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), niniejszym informujemy, że:
1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Toyota Bank Polska S.A., 02-676 Warszawa, ul. Postępu 18 b (TBP), numer telefonu: +48 22 488 5550, adres e-mail: kontakt@toyotabank.pl
2. Inspektorem Ochrony Danych (IOD), odpowiadającym za przestrzeganie Ogólnego rozporządzenia o ochronie danych (RODO) w Toyota Bank Polska S.A. jest Pani Ewa Cedro. W przypadku pytań lub wątpliwości prosimy o kontakt:
- pocztą elektroniczną na adres: daneosobowe@toyotabank.pl
- pocztą tradycyjną na adres: ul. Postępu 18 b, 02-676 Warszawa
3. Pani/Pana dane będą przetwarzane:
W zależności od wybranego produktu/usługi w celu:
- Udzielenia pożyczki lub kredytu w związku z podjęciem działań na Pani/Pana żądanie przed zawarciem umowy oraz jej wykonania (na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b oraz c RODO i przepisów ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe), dane osobowe będą przechowywane przez okres nie dłuższy niż 5 lat od końca roku finansowego, w którym doszło do zakończenia umowy;
- Oceny zdolności kredytowej i analizy ryzyka kredytowego za pośrednictwem Biura Informacji Kredytowej S.A. w związku z udzieloną zgodą (na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO), dane osobowe będą przechowywane przez okres nie dłuższy niż 5 lat od końca roku finansowego, w którym doszło do zakończenia umowy;
- Jednoznacznej, zdalnej identyfikacji na podstawie Państwa danych biometrycznych, w przypadku zakładania konta online (cechy charakterystyczne twarzy zawarte w dokumencie tożsamości oraz w nagraniu z Państwa kamery) na podstawie dobrowolnie udzielonej zgody (na podstawie art. 9 ust. 2 lit. a RODO oraz art. 6 ust. 1 lit. c RODO), dane osobowe będą przechowywane przez okres przewidziany przepisami prawa, nie dłużej niż 5 lat, od końca roku finansowego, w którym doszło do zakończenia umowy;
- Wydania karty płatniczej w związku z wykonywaniem umowy (na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b oraz c RODO i przepisów ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe, ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 r. o usługach płatniczych), dane osobowe będą przechowywane przez okres nie dłuższy niż 5 lat od końca roku finansowego, w którym doszło do zakończenia umowy;
- Prowadzenia rachunku w związku z wykonywaniem umowy (na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b oraz c RODO i przepisów ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe), dane osobowe będą przechowywane przez okres nie dłuższy niż 5 lat od końca roku finansowego, w którym doszło do zakończenia umowy.
Każdorazowo, bez względu na wybór produktu/usługi w celu:
- Marketingu produktów własnych, który to cel jest prawnie uzasadnionym interesem realizowanym przez TBP (na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO), dane osobowe będą przechowywane do momentu wniesienia sprzeciwu;
- Udokumentowania wykonanej usługi w związku z obowiązkiem wynikającym z przepisów ustawy o rachunkowości i prawa podatkowego (podstawa z art. 6 ust 1 lit. c RODO), dane osobowe będą przechowywane przez okres nie dłuższy niż 5 lat od końca roku finansowego, w którym doszło do zakończenia umowy;
- Ewentualnego ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami, które to działania są prawnie uzasadnionym interesem realizowanym przez TBP (na podstawie z art. 6 ust. 1 lit. f RODO), dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji tego celu przez TBP;
- Wypełniania obowiązków prawnych ciążących na TBP w związku z prowadzeniem działalności bankowej (art. 6 ust. 1 lit. c RODO), tj. przeciwdziałanie praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu, zapewnienie płynności płatniczej TBP, raportowanie do organów władzy publicznej, w tym do organów nadzorczych i innych podmiotów w związku z prawnie określonymi obowiązkami identyfikacyjnymi i raportowymi, rozpatrywanie skarg, reklamacji, wniosków lub zapytań dotyczących usług świadczonych przez TBP. Dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji ww. obowiązków;
- Archiwalnych (dowodowych) na wypadek prawnej potrzeby wykazania faktów, który jest prawnie uzasadnionym interesem realizowanym przez TBP (na podstawie z art. 6 ust. 1 lit. f RODO), dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji tego celu przez TBP.
Opcjonalnie w celu:
- Prowadzenia Fanpage’a promującego markę własną i udzielania odpowiedzi na ewentualne pytania zadawane za pośrednictwem komunikatorów internetowych, co jest prawnie uzasadnionym interesem realizowanym przez TBP (na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO), dane osobowe po obsłudze zapytania będą przechowywane przez okres 3 miesięcy bądź do momentu wniesienia skutecznego sprzeciwu (lub usunięcia konta w mediach społecznościowych);
- Obsługi infolinii, w tym: podnoszenia jakości naszych usług oraz obrony przed roszczeniami dotyczącymi udzielanych informacji, co jest prawnie uzasadnionym interesem TBP (na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO ) oraz rozpatrywania zgłaszanych przez Państwa zapytań i spraw, w związku z udzieloną zgodą (na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO), dane osobowe będą przetwarzane przez okres 1 roku. Po tym terminie zostaną trwale usunięte, chyba że będą stanowić dowód w postępowaniu prowadzonym na postawie przepisów prawa, co przedłuży ich przetwarzanie o czas trwania przedmiotowego postępowania;
- Udzielenia odpowiedzi na pytania i zgłoszenia za pośrednictwem wybranej przez Państwa metody komunikacji, co stanowi prawie uzasadnionym interes TBP (na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO), dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji zapytań i zgłoszeń bądź do momentu ewentualnego złożenia skutecznego sprzeciwu, w przypadku Klientów Banku przez okres trwania umowy oraz okres wymagany przepisami prawa;
- Prowadzenia monitoringu wizyjnego w siedzibie Banku w celu zapewnienia bezpieczeństwa osób i mienia, a także bezpieczeństwa informacji (w szczególności przestrzegania tajemnicy bankowej), ewentualnego dochodzenia lub obrony roszczeń, a także stosowania wewnętrznych procesów nadzoru zgodności z prawem i przeciwdziałaniu nadużyciom, co stanowi prawnie uzasadniony interes TBP (na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO), dane osobowe będą przechowywane przez okres 3 miesięcy bądź do momentu wniesienia skutecznego sprzeciwu, nagrania mogą być przechowywane przez dłuższy okres dla potrzeb postępowania wyjaśniającego lub sądowego;
- Kontaktu z przedstawicielami kontrahenta lub osobami wskazanymi do kontaktu w sprawach realizacji umowy, co stanowi prawnie uzasadnionym interes TBP (na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO), dane osobowe będą przechowywane przez okres współpracy z kontrahentem, a następnie przez okres przedawnienia roszczeń oraz okres przechowywania dokumentów określony przepisami prawa, związany z zawartą z kontrahentem umową. TBP przetwarza dane osobowe pracowników kontrahenta w zakresie imienia i nazwiska, służbowego adresu mailowego, służbowego numeru telefonu oraz stanowiska.
- Prowadzenia rekrutacji z wykorzystaniem danych dobrowolnie przekazanych na podstawie zgody oraz realizacji obowiązków prawnych Administratora związanych z rekrutacją, w szczególności wynikających z przepisów Kodeksu pracy lub przepisów Kodeksu cywilnego (na podstawie z art. 6 ust. 1 lit. a i c RODO), dane osobowe będą przetwarzane przez okres rekrutacji, chyba że wyrażą Państwo zgodę na przetwarzanie przedmiotowych danych osobowych na potrzeby przyszłych rekrutacji (do 12 miesięcy), bądź do momentu ewentualnego wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych.
W zależności od udzielonej zgody w celu:
- Marketingu produktów własnych po zakończeniu umowy, w związku z udzieloną zgodą na przetwarzanie danych osobowych (na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO), dane osobowe będą przechowywane do momentu wycofania udzielonej zgody;
- Marketing podmiotów powiązanych, w związku z udzieloną zgodą na przetwarzanie danych osobowych (na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO), dane osobowe będą przechowywane do momentu wycofania udzielonej zgody.
4. Pani/Pana dane osobowe w związku z realizacją celów opisanych w pkt. 3 mogą być przekazywane odbiorcom danych:
- Organom władzy publicznej, podmiotom wykonującym zadania publiczne lub działającym na zlecenie organów, w zakresie i celach wynikających z przepisów prawa, np. Komisji Nadzoru Finansowego, Generalnemu Inspektorowi Informacji Finansowej;
- Podmiotom wykonującym zadania określone przepisami prawa w związku z wykonywaniem czynności bankowych oraz nabywaniem lub zbywaniem wierzytelności, np. BIK, biura informacji gospodarczej, inne banki i instytucje;
- Podmiotom uczestniczącym w procesach niezbędnych do wykonania zawartych z Panią/Panem umów, w tym: Krajowej Izbie Rozliczeniowej S.A., Visa, Asseco Data Systems S.A., Fiserv Polska S.A.;
- Podmiotom wspierającym TBP w procesach biznesowych i czynnościach bankowych, w tym podmiotom przetwarzającym dane osobowe na rzecz TBP (tzw. procesorzy danych), tj. podmioty świadczące usługi z zakresu IT, archiwizacji dokumentów oraz partnerom TBP;
- Związkowi Banków Polskich.
5. Posiada Pani/Pan prawo żądania od TBP dostępu do danych, które Pani/Pana dotyczą, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania. Posiada Pani/Pan prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych;
6. Posiada Pani/Pan prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego właściwego do spraw ochrony danych osobowych.
7. Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest dobrowolne, jednak brak ich podania uniemożliwia m.in. zawarcie umowy z TBP.
8. Pani/Pana dane osobowe mogą być przedmiotem zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym ewentualnie profilowania w związku z:
- wnioskowaniem o produkty kredytowe lub pożyczki. Decyzje będą podejmowane w oparciu o ocenę Pani/Pana sytuacji ekonomicznej oraz finansowej. W wyniku zautomatyzowanej oceny może zostać podjęta decyzja o posiadaniu przez Panią/Pana zdolności kredytowej. Konsekwencją zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania może być uzyskanie wyłącznie pozytywnej decyzji kredytowej. Negatywne decyzje kredytowe nie są podejmowane w sposób zautomatyzowany.
- dokonywaniem wstępnej i bieżącej oceny ryzyka prania pieniędzy oraz finansowania terroryzmu na podstawie ustalonych kryteriów (rodzaj klienta, typ stosunków gospodarczych, rodzaj produktów, ryzyko geograficzne). Konsekwencją dokonanej oceny jest automatyczne zakwalifikowanie do grupy ryzyka. Negatywne decyzje w zakresie zawarcia bądź wypowiedzenia umowy nie są podejmowane w sposób zautomatyzowany.
Na podstawie art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), niniejszym informujemy, że:
1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Toyota Leasing Polska Sp. z o. o., 02-676 Warszawa, ul. Postępu 18 b (TLP), numer telefonu: +48 22 488 5550, adres e-mail: tlp@pl.toyota-fs.com;
2. Kontakt z Inspektorem Ochrony Danych może Pani/Pan uzyskać mailowo pod adresem: daneosobowe@toyotaleasing.pl;
3. Pani/Pana dane będą przetwarzane w celu:
W zależności od wybranego produktu/usługi:
- Udzielenia finansowania na samochód nowy lub używany w postaci leasingu lub najmu długoterminowego, w związku z zawarciem umowy oraz jej wykonaniem (na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b oraz c RODO i przepisów ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny), dane osobowe będą przechowywane przez okres nie dłuższy niż 5 lat od końca roku finansowego, w którym doszło do zakończenia umowy.
Każdorazowo, bez względu na wybór produktu/usługi:
- Marketingu produktów własnych, który to cel jest prawnie uzasadnionym interesem realizowanym przez TLP (na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO), dane osobowe będą przechowywane do momentu wniesienia sprzeciwu, oraz
- Udokumentowania wykonanej usługi w związku z obowiązkiem wynikającym z przepisów ustawy o rachunkowości i prawa podatkowego (podstawa z art. 6 ust 1 lit. c RODO), dane osobowe będą przechowywany przez okres nie dłuższy niż 5 lat od końca roku finansowego, w którym doszło do zakończenia umowy, oraz
- Ewentualnego ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami, które to działania są prawnie uzasadnionym interesem realizowanym przez TLP (na podstawie z art. 6 ust. 1 lit. f RODO), dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji tego celu przez TLP, oraz
- Archiwalnych (dowodowych) na wypadek prawnej potrzeby wykazania faktów, który jest prawnie uzasadnionym interesem realizowanym przez TLP (na podstawie z art. 6 ust. 1 lit. f RODO), dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji tego celu przez TLP.
W zależności od udzielonej zgody:
- Marketingu produktów własnych po zakończeniu umowy, w związku z udzieloną zgodą na przetwarzanie danych osobowych (na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO), dane osobowe będą przechowywane do momentu wycofania udzielonej zgody;
- Marketingu podmiotów powiązanych, w związku z udzieloną zgodą na przetwarzanie danych osobowych (na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO), dane osobowe będą przechowywane do momentu wycofania udzielonej zgody.
4. Pani/Pana dane osobowe w związku z realizacją celów opisanych w pkt. 3 mogą być przekazywane odbiorcom danych:
- Organom władzy publicznej, podmiotom wykonującym zadania publiczne lub działającym na zlecenie organów, w zakresie i celach wynikających z przepisów prawa, np. Generalnemu Inspektorowi Informacji Finansowej;
- Podmiotom wykonującym zadania określone przepisami prawa w związku z wykonywaniem czynności leasingowych oraz nabywaniem lub zbywaniem wierzytelności, np. BIK, biura informacji gospodarczej i inne instytucje;
- Podmiotom wspierającym TLP w procesach biznesowych i czynnościach leasingowych, w tym podmiotom przetwarzającym dane osobowe na rzecz TLP (tzw. procesorzy danych) oraz partnerom TLP.
5. Posiada Pani/Pan prawo żądania od TLP dostępu do danych, które Pani/Pana dotyczą, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania. Posiada Pani/Pan prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych;
6. Posiada Pan/Pani prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego właściwego do spraw ochrony danych osobowych.
7. Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest dobrowolne, jednak brak ich podania uniemożliwia zawarcie umowy z TLP.
8. Pani/Pana dane osobowe będą przedmiotem zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania w związku z:
- Wnioskowaniem o produkty leasingowe. Decyzje będą podejmowane w oparciu o ocenę Pani/Pana sytuacji ekonomicznej oraz finansowej. Wynikiem zautomatyzowanego podejmowania decyzji będzie określenie czy posiada Pani/Pan zdolność do spłaty zaciągniętego zobowiązania. Konsekwencją dla osoby jest możliwość uzyskania lub brak możliwości uzyskania finansowania, o które się stara;
- Dokonywaniem wstępnej i bieżącej oceny ryzyka prania pieniędzy oraz finansowania terroryzmu. Wynikiem tego procesu jest określenie czy ze względu na rodzaj klienta, typ stosunków gospodarczych, historii transakcji, rodzaju produktów, ryzyka geograficznego nie zostanie Pani/Pan zakwalifikowany do kategorii osób podwyższonego ryzyka. Konsekwencją dla osoby będzie możliwość odmowy TLP w przedmiocie zawarcia umowy, wypowiedzenie już zawartej umowy lub zgłoszenie do odpowiednich organów państwowych.